Bra att veta

Vi på FixOren bryr oss om dig och vill att du ska känna dig trygg i ditt val av hjälp. Här kan du läsa om saker som kan vara bra att veta för att du ska känna dig säker, bland annat om GDPR, RUT-avdrag, garanti och covid-19. Klicka här för att läsa mer om våra tjänster.  

RUT-avdrag

 

För majoriteten av våra tjänster kan du ta del av RUT-avdraget. Kort och gott är det en skattereduktion som kapar priset med 50%. Det finns av anledningen att göra hushållsnära tjänster mer tillgängliga för samhället.

Du som kund behöver inte göra någonting för att ta del av detta utan vid bokning görs automatiskt en preliminär ansökning om att utnyttja RUT-avdrag från vår sida. Avdraget i sig kan uppnå 75 000 kr per person och är beroende på hur mycket skatt man betalar. Vid godkännande från skatteverket blir ni som kund endast fakturerad på den kostnad som blir efter att RUT-avdraget dragits av.

Vilka gäller avdraget för?

RUT-avdrag gäller för alla personer som har fyllt 18 år och betalar skatt i Sverige. Det gäller däremot inte för företag eller föreningar.

Läs mer om RUT-avdrag på skatteverkets webbsida.

GDPR

Det 25 maj 2018 träder den nya dataskyddsförordningen (GDPR) i kraft och ersätter den tidigare personuppgiftslagen. Syfte med den nya dataskyddsförordningen är att skydda den personliga integriteten genom att reglera förutsättningarna för behandling av personuppgifter. Enskilda personer ska få större kontroll över sina personuppgifter samtidigt som företag bara behöver förhålla sig till ett regelverk när de verkar i flera olika EU- länder.

Det kan vara bra att veta att vi på FixOren behandlar dina allmänna personuppgifter för att vi ska kunna fullgöra våra avtal med dig. Dina personuppgifter som vi behandlar är namn, telefonnummer, e-postadress, adress och personnummer. Personnummer spara vi för att genomföra eventuella RUT-avdrag.

Dina personuppgifter behandlar vi konfidentiellt och används i samband med att vi utför våra uppdrag som vi har avtalat med dig. Vi sparar dina personuppgifter efter att du slutat hos oss som kund. Anledningen till det är att vi ska kunna ge dig bra service när det gäller till exempel uppföljning och information från oss men även för att vi ska säkerställa våra skyldigheter och rättigheter om en tvist skulle uppstå.

Hör gärna av dig om du har frågor om behandlingen av dina personuppgifter.

Prissättning och garanti

  • Vi gör alltid gratis hembesök och konsultation för nya kunder
  • Städ, hemservice och seniorservicetjänster – 225 kr/h (efter RUT-avdrag), samt 85 kr framkörningsavgift utanför Ystad.
  • Flyttstädning – 260 kr/h (efter RUT-avdrag) (fastställs efter offertförfrågan)
  • Barnpassning – 175 kr/h (efter RUT-avdrag)

Vi på FixOren vill alltid ha nöjda kunder, därför lämnar vi alltid garanti på det utförda arbetet för våra tjänster. Är du som kund mot förmodan inte nöjd, åtgärdar vi detta gratis.

Såhär funkar det

Bokning

Bokning

Bokningen sker enkelt genom att fylla i kontaktformuläret nedan eller via telefonkontakt. Fyll i fälten, vilken tjänst du behöver hjälp med samt en kort beskrivning vad arbetet innebär.

Bekräftelse

Bekräftelse

Vi går igenom din bokningsförfrågan och skickar en offert på arbetet. Vid alla arbeten sker ett gratis hembesök för att få en bättre uppfattning om arbetets omfattning.

Utförande

Utförande

När offerten är skickad och accepterad utför vi arbetet efter överenskommelse. Arbetet sker därefter med största noggrannhet för att uppfylla dina behov och önskemål.

Utvärdering

För att ständigt kunna utvecklas och bli bättre är det viktigt med utvärdering. Vi på FixOren kommer skicka en utvärdering som du i lugn och ro kan besvara.